CALLOUTS & TAKTIK VERTIGO

Vertigo er det sidste CS: GO-kort, der blev gjort til Active Duty Group i marts 2019. Det er det eneste kort, hvor spillerne har lov til at kæmpe på skyskrabere og endda kan falde uden for spilleområdet. Vertigo er ikke blevet valgt populært i konkurrencestadiet og mellem spillerne, men der findes mange attraktive arkitektoniske og strategiske løsninger. Dette hjælper T- og CT-sider med at implementere variable strategier og kombinationer.

 

T spawn Lower / Upper – terrorister begynder at spille runder her. Trapper adskiller de nedre og øvre gyder.
Generator – plet på det øverste t spawn, nyttig position til at holde i midten
T Mid – den del af Mid, der er tættest på T spawn
Midt – den centrale del af kortet mellem CT og T gyder. De hotteste kampe finder sted her.
Boost Mid – det er en boks, der giver spillerne mulighed for at sætte et løft og holde T midt med ikke-privat position.
Unfair – en slags boks, der giver spillerne mulighed for at holde T og CT Mid.
Jern – disse er metalstænger langs udgangen efter T midten.
Top Mid – den del af midten, der er tættest på CT spawn.
CT Spawn – terrorbekæmpere kan begynde at spille runder her.
Koldt – dette er placeret på B-anlægget og giver spillerne mulighed for at skjule og holde CT-spawn, mens de laver et farligt spring. Stillingen har dette navn, fordi Coldzera i den første officielle kamp på Vertigo forsøgte at hoppe og faldt.
Elec – det er en elektroboks med det korte navn Elec. Det hjælper spillere med at holde CT eller B plante.
B-plante – en af ​​planterne på Vertigo, hvor terrorister kan detonere en bombe.
Standard B – dette er et sted bag to røde felter, der giver spillerne mulighed for at holde CT, det er også den nærmeste position til B-anlægget.
Ninja – det er en position mellem to kasser, som giver spillerne mulighed for at holde B-trapper og catwalk.
Catwalk – dette er en metalvej mellem B- og B-trapper. Det starter fra venstre efter B trapper.
B trapper – der er trapper mellem B anlægget og under midten.
Nedenunder – det er en position under B-trapper, der giver spillerne mulighed for at holde B-trapper og under midten.
Under midten – dette er en stor korridor mellem B trapper og stik, der kopierer Mid i stueetagen.
Stik – det er en korridor, der forbinder under midten og rummet sammen under elevatorer.
Bro – det er et punkt, der forbinder rum under elevatorer og rampe. Det giver spillerne mulighed for at holde stikket.
50 – det er et rum mellem T spawn og room under elevatorer. Det store nummer 50 var på væggen i dette rum i de tidlige versioner af Vertigo, så navnet er stadig gyldigt i dag.
Nedre / øvre bogstav – dette er rum med bogstaver, der gør det muligt for spillere at bevæge sig mellem etager.
Big Box – det er et punkt i rummet mellem bro og rampe. Denne kasse er et glimrende punkt til at holde fjender fra rampen eller broen.
Hund – det er en position over rampen. Dette er et glimrende punkt at holde fjender fra broen.
Rampe – det er en stor metalplatform, der forbinder rummet med en stor kasse og en plante. Der er to dele af rampen: den første er standardrampen, der starter fra rummet med en stor kasse, og den anden er den øverste rampe, som er tættest på en plante.
Sandposer – det er et punkt på plante A, som giver spillerne mulighed for at holde rampe og plante.
Stillads / gul – det er en platform, der forbinder vejen fra hund til en position under rampen. Hele platformen strammes med en stor gul presenning, så nogle gange kalder spillerne den gul.
Bane – det er en måde, der forbinder stillads og en standard. Denne position giver dig mulighed for at foretage skjulte udgange til plante A.
Standard A – det er et sted bag tre røde kasser på planten A.
Bagsiden – det er et rum mellem CT og plante A.
Haven – det er en platform på bagsiden. Dette er en god position for snigskytter til at holde fjender på plante A.
Double / Boost – det er en position med to røde kasser på plante A. Spillere kalder det dobbelt eller boost, men du kan hoppe på disse kasser selv og ikke har brug for et boost. Det hjælper spillere med at kontrollere et anlæg og rampe.
Elevatorer – det er et rum med elevatorer, der forbinder plante A og Top Mid.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Vertigo er et nyt kort i den konkurrenceprægede kortpulje af Counter-Strike: Global Offensive, som Valve tilføjede til aktiv tjeneste den 28. marts. Handlingen finder sted oven på en skyskraber, der er under opførelse. Der er to etager, terroristerne gyder nedenunder, mens counterterroristerne gyder ovenpå. Hovedhandlingen finder sted ved tre chokepunkter – rampen ved siden af ​​A-stedet, trappen til B-stedet og i midten af ​​gangen og det åbne område. Mens disse tre punkter er de vigtigste måder at komme fra en etage til en anden, er der en anden måde – du kan hoppe i elevatorskakten og komme ud ved siden af ​​en rampe.
Begge steder er åbne, så der er muligheder for gode granatkast. Det er et rigtig lille, hvis lidt kaotisk kort med mange måder at flytte fra et område til et andet. Dens størrelse og layout gør det muligt for spillerne at lave ekstremt hurtige rotationer, hvilket gør det anderledes end andre kort. For eksempel kan en spiller fra midten angribe B-siden fra den ene side, dræbe en modstander, falde tilbage, gå gennem hullet mellem midten og B, slutte sig op igen med sine holdkammerater og angribe stedet fra en anden side sammen, alt sammen under ti sekunder.
Første gang i at Vertigo blev spillet i CS’s konkurrenceshistorie: GO Vertigo var den 3. april 2019 i en kamp mellem Nordavind og AGO. Kort blev valgt af Nordavind, og i løbet af kampen blev det klart, at de skandinaviske spillere havde øvet meget på dette kort. De kendte rotationerne, kastede gode nader og forstod værdien af ​​visse positioner. AGO så derimod helt uforberedt ud. Fordi de polske spillere ikke vidste kort så godt, stolede de meget på individuel dygtighed og risikable kigger.

Sjov kendsgerning – ikke en eneste spiller faldt af kortet i den første professionelle kamp på Vertigo.
Ved første øjekast ser Vertigo ud til at være et godt kort til en mere risikabel legestil. Det ser ud til, at det i den slags kaos, som kortet egner sig til, ville være let for et hold med et godt mål at slå et mere teknisk hold. Men da kampen spillede ud, viste Nordavind, at god viden om nytte på Vertigo er ekstremt vigtig. Takket være det lykkedes det dem at vinde kortet uden at give AGO meget chance, 16: 5. Så hvordan spillede den første konkurrencekamp på Vertigo sig, og hvilke konklusioner kan man drage?
Du skal kontrollere midt
Midtkontrol er et afgørende element i enhver CT-strategi på dette kort. Først og fremmest giver midter dit team mulighed for at lave hurtige rotationer og komme ind i flankerende scenarier for at imødegå store timing af T-skubber. Den anden ting, det giver et hold, er at spillerne fra dette område kan hjælpe meget med at stoppe angreb på steder, især B. De kan afskære stier med hændelser og ryger, kigge gennem et hul mellem midten og B, stop A skynder sig med wallbangs og granater, og skubbe og angribe Ts bagfra. Og med godt holdspil bliver denne position endnu farligere, fordi blink fra midten kombineret med velindstillede kigger fra forsvarere kan føre til katastrofe på steder for T-siden.

Nordavind forstod klart betydningen af ​​mid. Det meste af tiden startede de runder med tre spillere der for at imødegå mulige stormløb og efterlod kun en spiller på hvert sted. Det lignede en rigtig god split generelt, i betragtning af hvor hurtigt CT’erne kan rotere. Du kan flytte en spiller fra midten til et af siderne, men ikke mere end det. At spille med to spillere på hvert sted og en midt eller tre på et af siderne, en midt og en på det andet websted ser ikke ud til at være vejen at gå. Men det kan stadig fungere, hvis du forudsiger, at Ts vil skynde et af stedene eller bare spille i en situation uden penge at bruge på gear.
I næsten hver runde kastede skandinaverne brandbomber i elevatorkorridoren, brugte en masse røg for at afskrække deres modstandere fra at skubbe, og generelt gav dette område meget opmærksomhed. Og det var det hele værd. Senere rotationer og lur fra midten i nogle runder viste sig at være helt ødelæggende for Ts. Wallbangs fra connector var også virkelig effektive til at stoppe skubbet på A, mens granater fra midten og den konstante trussel om, at en spiller skulle gå gennem hullet, hjalp forsvarerne på B.

AGO forsøgte at kæmpe for kontrol der, men det var tydeligt, at de var uforberedte og var stærkt afhængige af deres ildkraft og rå dygtighed. For eksempel er en af ​​de vigtigste måder at holde midt på bag cementkasserne i hjørnet. En spiller der kan styre elevatorområdet eller hurtigt rotere til B gennem hullet. En simpel Molotov gennem hullet i loftet i elevatorområdet tvinger spilleren til at bevæge sig. Selv kun en granat kan hjælpe meget, og det er ikke den eneste mulige nade; der er andre. Nordavind spillede meget på midten af ​​boostboxpositionen; Ts kan rydde denne position med en Molotov, de kan molere afstanden mellem midten og B og afskære rotationer. De kan skære midt i halvdelen for at gøre det lettere at angribe webstederne fra